Yalın (Lean) Düşünce
Yalın Düşünce’nin temel amacı, değerin ilk ham maddeden başlayarak, değer yaratma süreci boyunca hiç kesintisiz akıtılarak hızla nihai müşteriye ulaştırılmasıdır. Bunu başarabilmek için tüm değer zincirine bir bütünlük çerçevesinde bakmak, israfları yok etmek ve tüm faaliyetleri müşteri için mükemmel değer oluşturmak amacına yönlendirmek gerekir.
Yalın Düşünce’de israf, bilinen anlamının ötesinde ürün ya da hizmetin kullanıcısına herhangi bir fayda sunmayan, müşterinin fazladan bedel ödemeyi kabul etmeyeceği her şeydir. Tasarımdan sevkiyata tüm ürün/hizmet yaratma aşamalarındaki her türlü israfın (hatalar, aşırı üretim, stoklar, beklemeler, gereksiz işler, gereksiz hareketler, gereksiz taşımalar) yok edilmesi ile maliyetlerin düşürülmesi, müşteri memnuniyetinin artırılması, piyasa koşullarına uyum esnekliğinin kazanılması, nakit akışının hızlandırılması dolayısı ile firma kârlılığının artırılması hedeflenir.
“Tasarım Odaklı Düşünme” insanı ve ihtiyaçlarını temel alarak bu ihtiyaçlara hızlı ve inovatif çözümler üretilmesini sağlayan bir yöntemdir.
Kaynakların verimli kullanılması, ürünlerin mümkün olan en hızlı şekilde pazara sunulabilmesi, doğru müşteri kitlesine doğru ürünlerin geliştirilmesi gibi uçtan uca tüm süreçlere dokunan Tasarım Odaklı Düşünme prensibi, kullanıcı iç görüsünü ve geri bildirimlerini baz alır. Son yıllarda özellikle dünyanın en yenilikçi firmalarında kullanımı hızla yaygınlaşmıştır.