B2B'de Pazarlamanın Olmazsa Olmazı: "İçerik Pazarlaması"
İçinde bulunduğumuz bilgi çağında, var olan bilgi kirliliğini de göz önünde bulundurursak, hedef müşteri kitlesinin dikkatini çekebilmemiz, bilgimizle güvenini kazanmamız ve markamızı online mecralarda rakiplerimizden ayrıştırmamız pazarlamanın olmazsa olmazı. Bunun en etkili yolunun içerik pazarlaması olduğu gerçeği özellikle yurt dışındaki farklı ölçeklerdeki B2B firmalar tarafından son yıllarda kabul görmeye başlamış, firmalar, içerik pazarlamasına dair çalışmalarını hedefli ve organize bir şekilde hızlandırmışlardır. Content Marketing Institute'ün 2015 yılında gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre; B2B firmaların %86'sı, yoğun bir şekilde içerik pazarlaması aktivitelerinde bulunduklarını belirtiyorlar.
Pazarlamanın etkiler hiyerarşisi modelinde “Hedef Kitle” pazarlama iletişimi ile karşılaştığında, temelde; bilişsel, duygusal ve davranışsal olarak adlandırılan 3 aşamadan geçer. Bilişsel aşamada hedef kitlenin markadan haberi yoktur, haberdar olur, duygusal aşamada marka ile bir bağ kurar, tercih ederler, davranışsal aşamada ise, satın alırlar. (Farkındalık, Kavrama, Beğenme, Tercih etme, Satın Alma Niyeti, Satın Alma). Bu süreç bir tünel gibi de düşünülebilir. Hedef kitlenizi, markanızdan haberdar ettikten sonra çeşitli aktivitelerle hedef kitleyi satış tünelinin sonuna yönlendirir, bir aksiyon almasını beklersiniz. İçinde bulunduğumuz dijital çağda hedef kitlenin bir şekilde dikkatini çekebilmemiz, bilgimizle güvenini kazanabilmemiz ve markamızı online mecralarda rakiplerimizden ayrıştırabiliyor olmamız pazarlamanın olmazsa olmazı. Bunun en etkili yolunun içerik pazarlaması olduğu gerçeği özellikle yurt dışındaki farklı ölçeklerdeki B2B firmalar tarafından son yıllarda kabul görmeye başlamış, içerik pazarlamasına dair çalışmalarını hedefli ve organize bir şekilde hızlandırmışlardır.