ISO 20000 organizasyonların bilgi teknolojileri hizmet yönetiminde en iyi uygulamaları gerçekleştirmelerini sağlayan uluslararası bir ISO standartıdır. ISO 20000, iş birimlerine ve müşterilerine etkili bilgi teknolojileri hizmeti sunumu için entegre yönetim süreçleri içerir. ISO 20000, ITIL’ın tanımladığı süreç yaklaşımıyla uyumlu ve tamamlayıcı bir standart olma özelliği taşır. ISO 20000 standardı 3 bölümden oluşur;
Bölüm 1
·
Hizmet
Yönetim Sistemi İçin Genel Gereksinimler
·
Yeni veya
Değiştirilmiş Hizmetlerin Tasarım ve Geçişi
·
Hizmet Sunum
Süreçleri
·
İlişki
Süreçleri
·
Çözümleme
Süreçleri
·
Kontrol
Süreçleri
Bölüm 2
Hizmet yönetim sistemi uygulamaları için rehber niteliği taşır ve hizmet yönetimi süreçleri için Bölüm 1 kapsamında en iyi uygulamaları içerir.
Bölüm 3
Kapsam tanımı ve Bölüm 1’in uygulanması için rehber niteliği taşır