Pazarlama Yönetimi
Pazarlama genel tanım olarak “Müşteri gereksinimlerini karlı bir
şekilde belirlemek, öngörmek ve yerine getirmekle sorumlu yönetim süreci” (Chartered
Institute of Marketing, UK) şeklinde açıklanan, şirketlerin müşterileri ile
olan ilişkisini analitik olarak ele alarak çeşitli aksiyonların alınması ve
şirketin gelirine sürdürülebilir olarak artırılmasını sağlayan daldır. Bu
stratejik fonksiyon, pek çok alt odak alanı barındırsa da tanımdaki müşteri gereksinimlerini belirleme, müşteri gereksinimlerini öngörme ve müşteri gereksinimlerini yerine getirme
olarak birbirinin öncül aktivitesi olan 3 ana alanda incelenebilir:
1.
Müşteri Gereksinimlerini
Belirleme (Müşteriyi Tanıma)
Odağına
müşteriyi alarak ticari sonuçlar sağlamayı amaçlayan analitik bir alan olan
pazarlamanın uygulama alanı oluşturabilmesi adına öncelikle odağı hakkında
nitelikli ve analiz edilebilir veri elde etmesi ve bu verinin anlaşılabilir
olarak paydaşlar arası iletişimini sağlaması gerekmektedir. Buradaki veri
değerlendirmesi pazar hakkında genel veri toplanmasından, müşterinin sesine, iş
süreçlerinde müşteriye dokunan noktaların takibi ve yönetiminden, müşterinin
doğrudan/dolaylı olarak bıraktığı izlerin anlamlandırılmasına kadar geniş bir
perspektifte düşünülebilir. Anlamlı sonuçlar ise müşteri profil/ segment/ personalarının
şirket adına tanımlanması, müşteri hakkında veri toplanan ve toplanabilecek
noktaların netleştirilmesi ve takiben alınabilecek aksiyonlara ışık
tutulabilmesi, pazarın bulunduğu ve ilerlediği yön ile ilgili nitelikli ön
bilgilerin kurumsal hafızaya kazandırılması olarak sayılabilir.
·
Marka Algı Araştırması
·
Pazar Araştırması
·
Müşteri Segmentasyonu
·
Müşteril İlişkileri Yönetimi (CRM)
·
Müşteri Süreçlerinin Yapılandırılması
gibi konular müşteriyi
tanıma alanında yapılan başlıca proje başlıkları olarak öne çıkmaktadır.
2.
Müşteri Gereksinimlerini
Öngörme (Analitik Pazarlama)
Müşteri gereksinimlerini belirleme ve yerine getirme
konuları arasında köprü işlevi gören bir alan olarak da görülebilecek analitik
pazarlama, sağlıklı şekilde toplanan pazarlama verilerinin çapraz analizler
yapılabilecek şekilde farklı kaynaklı veriler ile konsolide değerlendirilmesi
ve daha da önemlisi ileriye dönük olarak nasıl bir değişim göstereceğinin
tahminlenmesi olarak tanımlanabilir. Bu alanda sadece tahminleme yöntemleri
değil, aynı zamanda iyi kurgulanmış bir sistem mimarisi ve ileri analiz
araçlarının gerekliliği öne çıkmaktadır.
·
İş Zekası Entegrasyonu
·
İleri Veri Analizi ve Tahminleme
gibi konular analitik pazarlama alanında yapılan başlıca
proje başlıkları olarak öne çıkmaktadır.
3. Müşteri Gereksinimlerini Yerine Getirme (Pazarlama
Stratejisi)
Pazarlama stratejisi konusunda
yaygın olarak bilinen 4P (Product, Price, Place, Promotion) yaklaşımı bugün
6-7-8P gibi farklı genişlemelerle yeniden yorumlanmaktadır. Pazarlama
stratejisine yaklaşımlar farklı şekillerde yorumlansa da, aşikar olan günümüz
dünyasında ürün, fiyat, yer ve tanıtım gibi temel kavramlarının anlamlarının
değiştiği ve genişlediğidir. Artık;
olarak değiştiği gözlemlenmekte ve “P” sayısını
artıran (people, process, physical environment, productivity, ...) yeni konu
başlıkları bu değişim ve dönüşüm sonucunda şekillenmektedir.
·
Ürün-Pazar Uyumu
·
Değer Bazlı / Dinamik Fiyatlandırma
·
Çoklu Kanal Yönetimi
·
Marka Stratejisi
·
Hedef Pazara Giriş Stratejisi
·
Kampanya Yönetimi
·
Müşteri Deneyimi Stratejisi
·
Pazarlama Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması
gibi konular pazarlama stratejisi alanında yapılan
başlıca proje başlıkları olarak öne çıkmaktadır.
Consulta olarak uzmanlık alanlarımızın başında gelen markxalaşma ve pazarlama yönetiminin pek çok kapsamlı alanında, müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik metodolojilerimiz ve teknolojik çözümlerimiz ile bu alanda çeşitli sektörlerde gerçekleştirdiğimiz proje tecrübemizle müşterilerimizin stratejik ihtiyaçlarına çözüm olmaya devam etmekteyiz.