Değer Bazlı Müşteri Segmentasyonu ve Kampanya Optimizasyonu


Değer odaklı müşteri segmentasyonu; müşterilerin alışveriş davranışlarına, harcama tutarlarına, sadakatlerine, işlem zamanlarına göre segmentlere göre bölme uygulamasıdır. Özellikle, yüksek/düşük değer yaratan müşteri gruplarını birbirinden ayırmasını sağladığı için en çok ilgili gören ve kullanılan segmentasyon tipidir.

  Müşteri değeri yaratan her firmanın aşağıdaki soruları kendisine sorması gereklidir.
• Müşterilerinizden daha fazla değer elde edebilir misiniz?
• Müşterilerinizin alışveriş davranışlarını analiz ediyor musunuz?
• VIP müşterileriniz var mı? Varsa farkında mısınız? VIP hissediyorlar mı?
• Kampanyalarınızı müşteri değeri bazında optimize ediyor musunuz?
 
Soruların cevabı hayır ise müşteri segmentasyonu size nasıl yardımcı olabilir?

Şirketler, gerekli müşteri gruplarını hedefleyerek pazarlama kaynaklarını etkin ve verimli bir şekilde kullanabilir, çapraz satış (cross-sell) ve yukarı satış (up-sell) yöntemleri ile müşteriden elde edilen geliri maksimum seviyeye çıkarabilirler.
Değer odaklı müşteri segmentasyonu, müşterileri elde tutmak için daha odaklı stratejiler geliştirmenize yardımcı olur. Örneğin, en çok ödeme yapan müşterilerinizi tanımlamak ve onlar için özel teklifler oluşturmak isteyebilirsiniz. Ya da bir süredir satın almayan insanlarla yeniden etkileşime geçmek isteyebilirsiniz.
Yapılan birçok araştırmada tüketiciler, iyi bir müşteri deneyimi sağlamayan markalara karşı hayal kırıklığına uğradıklarını bildirdi. Daha büyük bir endişe ise, deneyimden memnun olmayan müşterilerin yaklaşık yarısı fikirlerini sosyal medya ile paylaşmasıdır. Bu durum, marka itibarınıza ve güvenilirliğine zarar verebilir. Bu nedenle, müthiş bir müşteri deneyimi sunmak, işletmeniz için en önemli öncelik olmalıdır. Bu sorunu değer odaklı müşteri segmentasyonu modeli kurarak çözebilirsiniz. Bireysel tercihlere göre çeşitli müşteri segmentleri oluşturabilir ve iletişiminizi buna göre uyarlayabilirsiniz.
Değer odaklı müşteri segmentasyonu aynı zamanda kampanyalarınızı daha verimli kılar. Kişiselleştirilmiş ürün önerileri, indirimler veya istek listelerine ilişkin hatırlatmalar gibi basit şeyler büyük fark yaratabilir.

Değer odaklı müşteri segmentasyonu modelini nasıl kuruyoruz?
• Müşteri anketleri, gözlemler ve odak grup çalışmaları ile birlikte şirket için yaratılan değeri analiz ederek müşteri ihtiyaç ve beklentilerini anlama
• Müşteri ve tüketici segmentlerini tanımlanma
• Segment değerlerini ve hedef segment seçimini belirleme
• Segment profillerini oluşturma (alışveriş alışkanlıkları, tercihler, ihtiyaçlar ve yaşam tarzlarının ayrıntılı verileri)
• Segment tabanlı satış, pazarlama, ürün geliştirme, fiyatlandırma vb. için stratejilerini geliştirme
• Anahtar müşteri kıstaslarının belirlenmesi ve anahtar müşteri yönetimi yaklaşımlarının geliştirilmesi

Consulta, en etkili değer odaklı müşteri segmentasyon modelini oluşturmak için müşterilerine hizmet verir. Oldukça yetenekli müşteri deneyimi ekibine ve uzman istatistiksel analistlerden oluşan bir ekibe sahiptir.

Çözüm Ortaklarımız


 The European House - Ambrosetti
 Software AG
 Pandea
 board
 UiPath
 Centric Software
 Alteryx
 Qlik
 Robusta
 Knowbe4
 Bilge Adam
 IBM