Tedarik Zinciri ve Satış birimleri arasındaki süreç, rol ve sorumlulukların net olmaması; bu birimlerin birbirleriyle uyumlu olmayan hedefleri takip etmelerine ve talep ile tedarik arasındaki makasın açılması sonucunu doğurmaktadır.
Pazar talebi ve tedarik planının dengeli bir şekilde kurgulanamadığı durumlar;
Satış ve Operasyon Planlama (S&OP) süreci ile, orta ve uzun vadede oluşacak talep öngörülebilir ve bu doğrultuda sağlanabilecek tedarik dengelenebilir. S&OP müşteri yönetimi stratejilerini ve karlılığı da göz önünde bulunduran sistematik bir planlama sürecidir. S&OP sürecinin teknik getirilerinin yanı sıra, aylık toplantılar ve birlikte sürdürülen süreçler ile pazarlama, satış ve tedarik zinciri arasındaki silolar ortadan kaldırılır.
Consulta Strateji ve Analitik ekipleri olarak, müşterilerimize S&OP sürecine yönelik olgunluk seviyesi analizi, süreç tasarımı, uygulama ve takip konularında destek vermekteyiz.